Studiul comandat de Guvernul României în aprilie 2008 şi executat de Focus Marketing arată că doar un italian din zece cunoaşte un imigrat român. Cei care intră des în contact cu românii (la Studiul comandat de Guvernul României în aprilie 2008 şi executat de Focus Marketing arată că doar un italian din zece cunoaşte un imigrat român. Cei care intră des în contact cu românii (la muncă, şcoală, universitate) declară că au un bun raport cu aceştia.
Pentru ca italienii şi românii să se cunoască mai bine, în prezent, în Peninsulă se desfăşoară campania “Romania, piacere di conoscerti”. Firma Playteam, responsabila proiectului, a evitat publicitatea gen reclamă TV.
S-a ales aşadar promovarea câtorva poveşti de viaţă ale unor români pe canalele televiziunii italiene. De exemplu, povestea lui Nelu, artist român care a ales Italia pentru a picta şi care s-a îndrăgostit de amabilitatea italienilor, sau a Ioanei şi a lui Sorin, doi bucătari români, care se vor căsători, după ce s-au cunoscut în Italia, deşi în România locuiesc la cinci kilometri unul de celălalt.
Logo peste tot
Campania are un logo: două mâini, una făcută din steagul românesc şi alta din steagul italian, care se strâng. Acest logo însoţeşte diferite momente ale campaniei.
De exemplu, va fi putea fi văzut pe maşinile Ferrari, uniformele piloţilor şi pe automobilele parcului de maşini Playteam, în competiţiile Gran Turismo. Logoul va fi din nou prezent pe maşinile Playteam pe pista din Vallelunga (lângă Roma), în 18 şi 19 octombrie.
În 4 octombrie, la Monza (Regiunea Lombardia, nordul Italiei), s-a afişat pentru prima dată acest logo, pe maşinile Playteam. La manifestare a participat şi Ramona Bădescu. La masa oratorilor, Bădescu a salutat audienţa cu formula “Piacere di conoscervi” (“Încântată să vă cunosc”). Românca a adăugat