Confortul este primul pe lista calităţilor căutate de români la cumpărarea obiectelor sanitare. Cada cu hidromasaj este obiectul sanitar cu cea mai mare priză la consumatorul autohton. Comercianţii din domeniu spun că vânzările de astfel de produse au luat foc. Volumul acestora creşte într-un ritm dublu faţă de celelalte obiecte sanitare. Felul în care este văzut confortul de către români a fost influenţat de noile deprinderi ale emigranţilor care lucrează în Spania sau în Italia.
“Cei care muncesc în străinătate şi care îşi folosesc economiile pentru reamenajarea locuinţei au pretenţii tot mai mari în privinţa confortului”, crede Oana Iftime, director în cadrul companiei Romstal. Această mutaţie este vizibilă în special când vine vorba de alegerea căzilor. Produsele clasice au an de an un volum de vânzări constant, însă în 2008 cada cu hidromasaj este regina.
Românul, cu ochii după brand
Produsele fabricate în Turcia sunt o opţiune agreată de tot mai puţini români. Creşterea constantă a veniturilor din ultimii ani a condus la o reorinetare către produse de calitate.
“Preţul pe piaţă pentru căzile cu hidromasaj diferă în funcţie de modelul ales, dimensiune, colecţie şi complexitate. Din acest motiv, ele variază între 2.400 de lei şi 4.200 de lei, preţ de raft cu TVA inclus”, precizează Sorin Garz, manager Mondial.
Comparativ, o cadă clasică poate ajunge la maximum 1.400 lei, fiind deci de trei ori mai ieftină. “Produsele cu hidromasaj înregistrează creşteri semnificative ale vânzărilor de peste cinci ani. Fiind relativ noi, sunt atractive pentru clienţii cu venituri peste medie. Aceste produse reflectă poziţia socială şi stilul de viaţă al celor care le cumpără”, apreciază Iftime. Brandul are, de asemenea, o încărcătură deosebită. “În ultimii ani, clientul român a început să acorde mai multă impo