Mihăiţă a învăţat să cânte la flaut. Deşi unii dintre copiii spanioli îl respingeau şi nu se jucau cu el, s-ar întoarce la şcoală acolo. Cristina a învăţat la Milano, din clasa a Mihăiţă a învăţat să cânte la flaut. Deşi unii dintre copiii spanioli îl respingeau şi nu se jucau cu el, s-ar întoarce la şcoală acolo. Cristina a învăţat la Milano, din clasa a doua, până în clasa a cincea. Acum, că a revenit în ţară, s-ar întoarce oricând la profesorii şi colegii de acolo. Şi asta pentru că sistemul de învăţământ de acolo le oferă timp pentru a se juca şi sprijinul necesar pentru a se integra în societatea respectivă.
Şcoala în Spania, garanţia reuşitei în viaţă
Mihăiţă a studiat aproximativ opt luni în Spania. Acum este în clasa a şasea la vechea lui şcoală, numărul 110, din Bucureşti: „Mi-a plăcut acolo. Profesorii se ocupau de mine, mă ajutau foarte mult. Am învăţat să cânt la flaut şi în fiecare săptămână ne duceau în excursie. Cred că reuşeşti mai bine în viaţa dacă înveţi acolo. Vreau să mă duc la facultate în Spania”.
Dor de şcoala din Italia
Cristina este colegă de şcoală cu Mihăiţă. A făcut clasa întâi aici, în România. Următorii patru ani şcolari a studiat la Milano, unde a plecat împreună cu părinţii săi. Din clasa a şasea, părinţii au decis să o transfere din nou la şcoală în Bucureşti.
Acum se ocupă de ea bunicii: „Îmi e dor de şcoala de acolo. Copiii m-au acceptat foarte repede şi ne-am împrietenit. Profesorii mă ajutau să învăţ limba şi aveau grijă de mine. Teme pentru acasă nu ne dădeau. Cred că e mai bine să faci şcoală acolo”.
Şcoala de acolo, pro copilărie
Părinţii, la rândul lor, sunt de acord cu efectele benefice asupra copiilor al sistemului de învăţământ din Spania şi Italia: „Fetiţa mea a studiat doar câteva luni în Italia. S-a acomodat foarte