- Comentariu - nr. 185 / 7 Octombrie, 2008 Potrivit Societatii de Intretinere si Reparatii Drumuri Timisoara _ citata de agentiile de presa -, in Vama Varsand, din judetul Arad, a fost realizat primul kilometru de drum experimental, prin metoda Bitufor. Aceasta metoda _ precizeaza SIRD _ de reabilitare a drumurilor mareste cu aproximativ 20% capacitatea portanta a acestora si are o perioada de garantie de peste 10 ani, spre deosebire de metoda traditionala de asfaltare, care promite maximum cinci ani de garantie. Pe de alta parte, prin aceasta tehnologie de reabilitare, creste rezistenta drumurilor, in conditiile de trafic greu, durata de utilizare e mult mai mare, dispar reparatiile repetitive si blocajele in trafic, generate de acestea. La realizarea primului tronson au participat si reprezentantii companiilor Jansen de Jong Infra si Bekaert, inaugurarea acestuia facandu-se in prezenta directorului general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADR), Dorin Debuceanu. Cei prezenti au concluzionat ca implementarea acestei tehnologii ar conduce la o schimbare radicala a starii drumurilor din Romania. GHEORGHE GIURGIU - Comentariu - nr. 185 / 7 Octombrie, 2008 Potrivit Societatii de Intretinere si Reparatii Drumuri Timisoara _ citata de agentiile de presa -, in Vama Varsand, din judetul Arad, a fost realizat primul kilometru de drum experimental, prin metoda Bitufor. Aceasta metoda _ precizeaza SIRD _ de reabilitare a drumurilor mareste cu aproximativ 20% capacitatea portanta a acestora si are o perioada de garantie de peste 10 ani, spre deosebire de metoda traditionala de asfaltare, care promite maximum cinci ani de garantie. Pe de alta parte, prin aceasta tehnologie de reabilitare, creste rezistenta drumurilor, in conditiile de trafic greu, durata de utilizare e mult mai mare, dispar reparatiile repetitive si blocajele in trafic, genera