Festivalurile de film sunt in egala masura evenimente de recunoastere a valorilor cinematografice, dar si asteptate evenimente mondene. Evolutia protagonistilor pe covorul rosu este asteptata cu savoarea incredibila a barfei devenite comentariu monden. Ca el este facut de "specialisti" sau de privitorul de rand aproape ca nu mai conteaza. Vedetele, devenite fashion-icon, sunt puse sub lupa, iar vestimentatia abordata este tocata marunt zile in sir, si incadrata in diverse topuri, mai mult sau mai putin obiective. Moda a fost dintotdeauna un bun prilej de barfa. Indiferent daca esti sau nu in trend.
Pentru ca, in ciuda a ceea ce se straduiesc stilistii sa ne prezinte a fi tendintele sezonului - volume, structuri arhitectonice, alternanta masculin-feminin -, in ciuda a ceea ce starurile de pe covorul rosu impun moda din Romania s-a cam stratificat in trei zone distincte. Pe fiecare zona, fiecare avand libertatea sa improvizeze. Zona tinutelor de ocazie este zona in care eleganta si rafinamentul impun modelistica, in mare ea fiind ca linie aceeasi de ani de zile, diferenta facand-o doar detaliile si accentele. Zona candva de business women, in care taiorul inventat de Coco Chanel, care a revolutionat lumea modei, situa femeia pe alte pozitii sociale, se regaseste din ce in ce mai greu si atunci doar la o anumita categorie de varsta. Acestui tip de tinuta i-a luat locul ceea ce numim curent vestimentatie casual, o vestimentatie comoda ce poate fi purtata si pe strada si la birou.
O a treia zona bine conturata in Romania si cea mai pregnanta de fapt, este cea pe care, simplificand putin, o putem denumi "uniforma". Cea care este purtata de tot ce inseamna categorie de varsta de pana in 25 de ani si care se compune din blugi, tricou si geaca sub diversele ei forme. Fiecare din aceste piese contine cate ceva din moda sezonului. Cate dintre purtatoa