E un proces dureros transformarea din cântăreţ, în artist-brand. Un fel de marcă înregistrată purtând numele din buletin.
E un proces dureros transformarea din cântăreţ, în artist-brand. Un fel de marcă înregistrată purtând numele din buletin.
Nu e suficient să cânţi şi, din păcate, s-a demonstrat, nu e suficient nici măcar să cânţi bine. Mai trebuie ceva. Unii numesc asta priză la public, alţii forţă de expresie scenică. Unii spun că trebuie doar să ştii să te vinzi. Alţii, că succesul, mai presus de voce, ţine de comunicarea cu publicul. De naturaleţe sau, din contră, de promovare, de imagine, de anturajul în care te afişezi... Părerile sunt multe şi contradictorii.
Cert este că există artişti care, mai presus de voce, de talent sau zonă de relaţii profesionale, ajung artişti-brand. Cum ar fi, spre exemplu...
DAN BITTMAN
Vă imaginaţi trupa Holograf cu altă "faţă"? Să presupunem că, mâine, peste Dan Bittman dă patima olăritului şi renunţă la proiectul pe care l-a susţinut o viaţă. Sau poate suferă o lobotomie şi anunţă că vrea să-şi facă un proiect solo. Pardon, o carieră solo.... Vă imaginaţi trupa Holograf cu Doru de la Parlament, ca solist? Şi, cu toate că Doru nu cântă deloc rău, parcă nu mi se aşează în auz "Să nu-mi iei niciodată dragostea" cu vocea altuia. Membrii trupei Holograf nu mai sunt de mult doar instrumentişti, fiecare dintre ei având proiecte separate, radio-TV. Însă imaginea trupei nu ar suferi foarte tare dacă lui Mugurel Vrabete i s-ar pune pata să se stabilească în Peru. Dar Dan Bittman, oricum s-ar mai numi el, Dănuţ SRL sau Balşoi Dan SA, este şi va rămâne Holograf.
MARIAN IONESCU
Unul din exemplele în care un instrumentist este mai cunoscut decât solistul. În 17 ani de existenţă, Direcţia 5 a prestat cu patru solişti, asta dacă n-o punem la socoteală şi pe Lo