Romanii au facut in primele noua luni cumparaturi de aproape 40 milioane de euro prin intermediul magazinelor online romanesti, cu plata prin card bancar, depasind nivelul din intregul an 2007, cand piata a crescut cu 236%, la 34,8 milioane euro, conform statisticilor RomCard.
Compania estimeaza pentru intregul an 2008 vanzari online de pana la 60 milioane euro, cu 65-70% peste nivelul anului trecut. Din valoarea totala inregistrata in primele noua luni, 35 milioane euro au fost tranzactionate in magazinele online care folosesc solutia ePayment, conform integratorului de solutii pentru comert electronic GECAD ePayment.
In al treilea trimestru al anului, romanii au efectuat cumparaturi cu card bancar in magazinele online romanesti in valoare de 14 milioane euro, conform RomCard, cu 59% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Desi exista opinii care afirma ca vanzarile online au scazut din cauza crizei financiare ce afecteaza piata internationala, comertul online din Romania nu a avut de suferit pana acum. Dimpotriva, in mod surprinzator, trimestrul al treilea nu a inregistrat o scadere a vanzarilor. Daca in mod normal, iulie si august sunt considerate luni slabe pentru vanzari, in 2008 iulie a fost luna cea mai buna a anului, cu un volum de 5,2 milioane euro", a declarat Carmen Sebe, directorul executiv al GECAD ePayment.
In intervalul iulie-septembrie 2008, cele mai multe vanzari online au fost inregistrate de magazinele ce activeaza in turism si transporturi, urmate de cele care ofera servicii si produse telecom. Pe pozitia a treia in clasament s-au situat magazinele din segmentul e-tail (comert electronic cu amanuntul - n.r.), furnizorii de produse IT fiind printre cei mai activi.
Pentru ultimul trimestru, considerat cel mai bun sezon din an, se asteapta cresteri lunare de 30%, urmand ca la finalul anului volumul total al t