- Comentariu - nr. 185 / 7 Octombrie, 2008 In aceasta perioada, fiecare partid (in primul rand, PSD, PD-L si PNL) ne ofera zilnic un pomelnic de promisiuni. Printre acestea, capul de afis il detin autostrazile. Astfel, ca sa dam doar un exemplu, PNL scotea din "sacosa electorala" vreo 2000 kilometri de autostrada, in urmatorii 8 ani, Partidul Democrat Liberal isi propune sa construiasca, in urmatorii patru ani, 836 de kilometri de autostrada. Componenta "infrastructura" din programul de guvernare al PD-L a fost prezentata, recent, la Cluj-Napoca, in cadrul unei manifestari la care a participat si presedintele formatiunii, Emil Boc, candidatul PD-L pentru fotoliul de prim-ministru, Theodor Stolojan, precum si alti lideri ai PDL. Emil Boc a afirmat cu acest prilej, conform Mediafax, ca "autostrada nu se discuta, ci se executa". Liderii democrat-liberali prezenti la Cluj au prezentat programul de guvernare al PD-L, de la dezvoltarea infrastructurii si cresterea semnificativa a salariilor si pensiilor, pana la cresterea PIB si reducerea taxelor si impozitelor. Potrivit programului de guvernare, PD-L isi propune separarea institutionala a activitatii de dezvoltare si intretinere a autostrazilor de cea privind drumurile nationale, elaborarea Pactului national "Autostrazile Romaniei" si adoptarea de catre Parlament ca lege imbunatatirea legislatiei privind exproprierile pentru accelerarea lor. De asemenea, democrat-liberalii au in vedere finalizarea autostrazii Nadlac-Constanta, coridorul IV (855 kilometri), cu exceptia segmentului Sibiu-Ramnicu Valcea (120 kilometri), care va fi finalizat in 2013-2014, din cauza reliefului dificil, eficienticizarea contractului Bechtel pentru constructia autostrazii Transilvania si executarea a 245 de kilometri din cei 415 ai autostrazii, finalizarea tronsonului de autostrada Bucuresti-Comarnic (110 kilometri), inceperea lucrarilor la Aut