Bătălia dintre producătorii de aparate foto se mută încetul cu încetul pe terenul aparatelor din segmentul mediu şi de top. Cea mai recentă ediţie a Photokina, unul dintre cele două mari tårguri de echipamente de imaging din lume, încheiată pe 28 septembrie la Köln (Germania), a adus cu sine cåteva surprize de proporţii. Nimeni n-ar fi anticipat, pånă la deschiderea evenimentului, ce mutări strategice ale producătorilor vor fi dezvăluite şi, mai ales, ce
Bătălia dintre producătorii de aparate foto se mută încetul cu încetul pe terenul aparatelor din segmentul mediu şi de top.
Cea mai recentă ediţie a Photokina, unul dintre cele două mari tårguri de echipamente de imaging din lume, încheiată pe 28 septembrie la Köln (Germania), a adus cu sine cåteva surprize de proporţii. Nimeni n-ar fi anticipat, pånă la deschiderea evenimentului, ce mutări strategice ale producătorilor vor fi dezvăluite şi, mai ales, ce monştri tehnologici aveau să-şi facă intrarea în scenă.
Două tendinţe se conturează deja cu claritate: în primul rånd, graniţa dintre camerele foto şi cele video dispare rapid, odată cu lansarea, de neimaginat în urmă cu doar doi-trei ani, a unor camere foto din segmentul de top, cel al DSLR-urilor (Digital Single Lens Reflex), cu funcţie de filmare în high definition. În al doilea rånd - iar asta chiar este o surpriză mare -, se relansează bătălia dintre diferitele formate ale senzorilor foto, care păreau să-şi fi adjudecat fiecare segmentul propriu de piaţă - full frame pentru (semi)profesionişti, respectiv APS-C pentru DSLR-urile din segmentul entry level şi aparatele compacte. Senzorii full frame au dimensiunea unui clişeu clasic de film, 36x24 mm, în timp ce acelea APS-C sunt de 1,6 ori mai mici.
Marea noutate a Photokina 2008 a venit din partea Panasonic, care a lansat LUMIX DMC-G1, primul aparat foto DSLR complet digital din lume. Nu