Valoarea vånzărilor din industria alimentară a înregistrat, în prima jumătate a acestui an, o creştere medie de 27% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Chiar dacă suntem în continuare în urma europenilor la consumul de lapte, carne sau ciocolată pe cap de locuitor, ultimele studii de piaţă indică o creştere spectaculoasă a vånzărilor produselor din aceste categorii în prima jumătate a acestui an. Conform companiei de cercetări de piaţă MEMRB Retail Tra
Valoarea vånzărilor din industria alimentară a înregistrat, în prima jumătate a acestui an, o creştere medie de 27% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Chiar dacă suntem în continuare în urma europenilor la consumul de lapte, carne sau ciocolată pe cap de locuitor, ultimele studii de piaţă indică o creştere spectaculoasă a vånzărilor produselor din aceste categorii în prima jumătate a acestui an. Conform companiei de cercetări de piaţă MEMRB Retail Tracking Services, în această perioadă, cea mai mare pondere în vånzările de bunuri alimentare au avut-o preparatele din carne procesată (34,5%), urmate de ciocolată (7,6%), ulei vegetal (6,9%), iaurt (5,5%), snacksuri (5,5%) şi lapte (3,9%). Cumulat, produsele lactate (iaurt, lapte, sana, kefir, småntånă, cremă de brånză, deserturi) reprezintă 16% din totalul pieţei, fiind a doua categorie din punctul de vedere al ponderii valorice deţinute în vånzări. Evoluţia acestei categorii se reflectă şi în vånzările companiilor de top din industria lactatelor. De exemplu, Friesland Romånia a înregistrat, în perioada analizată, o cifră de afaceri consolidată de 63 de milioane de euro, în creştere cu 16% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentru 2008, reprezentanţii companiei estimau o cifră de afaceri de cel puţin 100 de milioane de euro, însă ţinånd cont de ritmul alert în care se dezvoltă piaţa romånească, este foarte probabil că estimările compan