Bill Plympton, unul dintre cei mai apreciaţi animatori americani, nominalizat de două ori la Oscar, nu vede vreo ameninţare în violenţa din desene animate şi vrea să scoată genul de sub „dominaţia copilăriei”. Sursa: Razvan Valcaneantu
Primul animator din lume care şi-a desenat singur fiecare cadru din lungmetrajul său, Bill Plympton (62 de ani), a ţinut ieri lecţii de tehnică şi „independenţă” la Bucureşti, la Festivalul Internaţional de Animaţie Anim’est. „Tarantino al animaţiei” – ca şi prietenul său regizor, abuzează de violenţă, grotesc şi incorectitudine politică - vinde cel mai bine ideea autonomiei în creaţie: în 30 de ani de animaţie, s-a ţinut tare pe poziţii şi n-a fost nevoit să apeleze „la guvern, la marile corporaţii, la case de producţie, sau să implor rudele să-mi împrumute bani pentru desenele mele”.
„Sunt complet independent şi asta îmi place la nebunie. Nu mă îmbogăţesc, după cum se vede, dar fac filmele exact cum vreau eu”, a declarat animatorul, într-un scurt interviu acordat EVZ, la Cinema Scala. Abia ajuns de la aeroport (pentru prima dată în România), cu un bagaj într-o mână şi un catalog cu schiţe în alta, Plympton a împărţit generos autografe cu „îngeri şi idioţi” – personajele din ultimul său lungmetraj, „Idiots and Angels”, care va fi proiectat în această seară la Anim’est. „Îmi place să mi se spună «Tarantino al animaţiei». Tarantino e grozav, aş face un proiect împreună cu el, dar e atât de ocupat, încât e puţin probabil”. Cineva i-a sugerat, râzând, un „Kill Bill Plympton”.
„Hot Dog” şi „Porn Dog”
Parţial, independenţa pe care şi-o proclamă Plympton i-au furnizat-o şi cele două nominalizări la Oscar; în 1987, pentru scurtmetrajul „Your Face” şi în 2005, pentru „Guard Dog” (2005). Ultimul personaj, „Dog”, a devenit atât de celebru, încât Plympton l-a mai desenat în alte două ipostaze: „Gu