Dotările maşinii şi echipamentele audio-video cresc preţul asigurării facultative. La firmele care practică tarife personalizate pentru clienţi, contează şi experienţa şoferului, amenzile şi accidentele din ultimii ani. Aspectul îmbunătăţit sau confortul sporit al maşinii poate mări preţul asigurării facultative. Dotări precum sistemele antifurt sau cele de monitorizare a vehiculului prin GPS aduc, în schimb, discounturi la preţul perceput de companiile de asigurare, deoa
Dotările maşinii şi echipamentele audio-video cresc preţul asigurării facultative. La firmele care practică tarife personalizate pentru clienţi, contează şi experienţa şoferului, amenzile şi accidentele din ultimii ani.
Aspectul îmbunătăţit sau confortul sporit al maşinii poate mări preţul asigurării facultative. Dotări precum sistemele antifurt sau cele de monitorizare a vehiculului prin GPS aduc, în schimb, discounturi la preţul perceput de companiile de asigurare, deoarece descurajează hoţii. Companiile care calculează personalizat tarifele Casco ţin cont şi de experienţa şoferului, de istoricul amenzilor şi al accidentelor rutiere din ultimii ani. Ultimii factori pot influenţa semnificativ preţul asigurării. Companiile de asigurări personalizează tarifele în încercarea de a reduce pierderile înregistrate pe segmentul poliţelor auto.
Înfrumuseţarea maşinii cu jante de aliaj speciale şi praguri suplimentare sau instalarea de echipamente DVD ori TV se traduce şi în sume mai mari plătite pentru poliţa de asigurare. Clientul asigurat indică valoarea acestor îmbunătăţiri, iar suma asigurată şi, implicit, preţul poliţei se majorează. De exemplu, o poliţă pentru un Logan care nu are dotări suplimentare şi a fost cumpărat cu 10.400 de euro în acest an costă la Allianz-Ţiriac aproape 1.700 de lei (circa 460 de euro), în condiţiile în care clientul este un şofer experimentat, acceptă