„Clientul nostru, stăpânul nostru“, s-ar putea traduce, în cinci ani, prin „clientul nostru, directorul nostru de dezvoltare“. Companiile viitorului trebuie să facă faţă schimbărilor impuse de comunicaţiile mobile. În numai cinci ani, modul în care relaţionează companiile cu clienţii lor se va schimba radical, cu impact asupra modelului de business, mai ales în zona comerţului şi a serviciilor. Potrivit unui studiu al The Economist Intelligence Unit (EIU
„Clientul nostru, stăpânul nostru“, s-ar putea traduce, în cinci ani, prin „clientul nostru, directorul nostru de dezvoltare“. Companiile viitorului trebuie să facă faţă schimbărilor impuse de comunicaţiile mobile.
În numai cinci ani, modul în care relaţionează companiile cu clienţii lor se va schimba radical, cu impact asupra modelului de business, mai ales în zona comerţului şi a serviciilor. Potrivit unui studiu al The Economist Intelligence Unit (EIU), care a intervievat peste 600 de directori executivi de mari companii, clienţii vor deveni principala sursă de inovaţie în business. Decizia de a promova sau schimba un produs sau serviciu se va face cu acordul acestora, grupaţi în puternice comunităţi online, care vor prelua, la råndul lor, o parte din funcţiile de suport şi asistenţă, ajutånd alţi clienţi în alegerea sau folosirea produselor.
„Peste 70% din companiile intervievate se aşteaptă ca principalele lor produse sau servicii să fie total sau în mare parte complet adaptabile cerinţelor specifice ale fiecărui client în următorii cinci ani“, menţionează Terry Ernest-Jones, Denis McCauley şi Debra D’Agostino, autorii studiului.
Cinci sfaturi pentru compania viitorului
Avansul şi proliferarea comunicaţiilor mobile şi a tehnologiei vor avea cel mai mare impact asupra departamentelor de relaţii cu clienţii. Primele companii care se vor confrunta cu aceste provocări vor fi cele din