Într-o perioadă în care creditele se scumpesc, împrumuturile acordate României de către Banca Europeană de Investiţii devin din ce în ce mai atractive. Matthias Kollatz-Ahnen, vicepreşedintele băncii, explică de ce. Oraşele din Romånia prind gustul finanţărilor acordate de Banca Europeană de Investiţii (BEI), pentru modernizarea transportului public. Oradea a obţinut un împrumut de 16,3 milioane de euro, pe 13 ani, cu o perioadă de graţie de trei ani, acesta reprezent
Într-o perioadă în care creditele se scumpesc, împrumuturile acordate României de către Banca Europeană de Investiţii devin din ce în ce mai atractive. Matthias Kollatz-Ahnen, vicepreşedintele băncii, explică de ce.
Oraşele din Romånia prind gustul finanţărilor acordate de Banca Europeană de Investiţii (BEI), pentru modernizarea transportului public. Oradea a obţinut un împrumut de 16,3 milioane de euro, pe 13 ani, cu o perioadă de graţie de trei ani, acesta reprezentånd cel dintåi contract semnat de instituţia financiară europeană cu o autoritate publică locală din ţara noastră. Fondurile vor fi utilizate pentru finalizarea achiziţiei a zece tramvaie cu podea ultrajoasă, demarată de municipiul Oradea anul trecut, şi pentru cumpărarea a 20 de autobuze de nouă generaţie, mai puţin poluante atåt fonic cåt şi din punct de vedere al emisiilor de CO2. Rata dobånzii împrumutului este EuriborĂ0,2%, în acest moment nivelul fiind de 5,3% pe an. „Următorul contract, care se află într-un stadiu avansat al negocierilor, va fi cel de finanţare a infrastructurii de apă pentru un grup de municipalităţi din Cluj şi Sălaj“, a declarat, pentru Capital, Matthias Kollatz-Ahnen, vicepreşedintele BEI responsabil cu operaţiunile băncii în Romånia. Acesta consideră că atåt investiţiile în dezvoltarea infrastructurii, cåt şi cele în educaţie şi cercetare sunt vitale pentru ţara noastră în momentul de faţă. Infr