În România, nu tonul face muzica. Hiturile şi premiile se fac adesea pe banii amantului. Sunt multe lucruri putrede în muzica românească – de la cum se creează o vedetă până la cum se acordă discuri de aur şi de platină sau diverse premii ale showbizului. Astăzinu ne vom opri însă decât asupra unui aspect – cine face muzica de la noi: tonul sau banii? Şi dacă răspunsul este inclus în partea a doua a interogaţiei, să continuăm cu o întrebare suplimentară, de zece puncte: banii cui?
În România, nu tonul face muzica. Hiturile şi premiile se fac adesea pe banii amantului. Sunt multe lucruri putrede în muzica românească – de la cum se creează o vedetă până la cum se acordă discuri de aur şi de platină sau diverse premii ale showbizului. Astăzinu ne vom opri însă decât asupra unui aspect – cine face muzica de la noi: tonul sau banii? Şi dacă răspunsul este inclus în partea a doua a interogaţiei, să continuăm cu o întrebare suplimentară, de zece puncte: banii cui?
Hoţeşte
Cum a devenit Anna Lesko din simplă pictoriţă naivă în vila iubitului său Irinel Columbeanu o cântăreaţă de succes? Reţeta a fost relativ simplă, ţinând cont de faptul că Irinel nu a făcut economii la bugetul de promovare a tinerei speranţe: câteva cântişeli achiziţionate de la compozitori în vogă, un locşor cald în play-list-urile posturilor de radio comerciale, difuzări până la disperare pe posturile tv de specialitate, o prezenţă la Festivalul de la Mamaia, plus o strategie de marketing ce pute de la distanţă că a fost gândită pentru a "oficializa" valoarea unei nonvalori, în fapt.
Conform planului impus de Uniunea Producătorilor de Fonograme din România, Discul de Aur se acordă atunci când numărul de unităţi vândute depăşeşte 35.000. Ce a făcut Anna (sau, mai bine zis, creierul din spatele ei) ca să obţină un Disc de Aur? În toamna lui 2003, a lansat