La nivel internaţional, trei elemente definesc ţara noastră: „Ceauşescu”, „Dracula” şi „ţiganii”, relevă studiul Anholt Nation Brands Index, din Marea Britanie. Despre studiul La nivel internaţional, trei elemente definesc ţara noastră: „Ceauşescu”, „Dracula” şi „ţiganii”, relevă studiul Anholt Nation Brands Index, din Marea Britanie.
Despre studiul realizat în 50 de ţări şi coordonat de Simon Anholt, a vorbit profesorul Stefano Rolando de la Universitatea I.U.L.M, din Milano în cadrul conferinţei „România – Italia: valori comuni, perspective convergenti” (România – Italia: valori comune şi perspective convergente). Organizată de Ministerul Afacerilor Exeterne român, conferinţa a fost găzduită în cadrul campaniei de reabilitarea a imaginii României în Italia, „Piazza di Romania”.
Studiul Anholt Nation Brands Index, care a clasificat Italia pe primul loc pentru turism în 2008, se bazează pe simbolistica pe care o au cetăţenii din fiecare ţară despre celălalte popoare. În timp ce Franţa este cunoscută pentru Turnul Eiffel, iar Italia pentru „pizza”, România nu a scăpat de stereotipurile „Dracula” şi „Ceauşescu”, la care s-au adăugat „ţiganii”.
Toate aceste trei elemente nu denotă un progres al ţării. „Nu e simplu să ieşi din comunism, să intri pe piaţa economică internaţională şi să îţi plece 4 milioane de locuitori din ţară. România încă nu a decis pe ce să mizeze şi nu a avut o imagine despre sine care să o ajute atunci când emigraţia a scăpat de sub control. Guvernele ar trebui să colaboreze cu intelectualii români care ştiu să cereeze simboluri.”, a spus pentru „Adevărul” profesorul Stefano Rolando. Profesor la Facultatea de Ştiinţele Comunicării şi ale Spectacolului, Stefano Rolando este membru al Consiliului Superior al Comunicării la Ministerul Comunicaţiei.
„Timp de 10 ani am văzut că nu este simplu să îţi