Cresterea usoara a preturilor de vanzare si o incetinire a cererii si a ritmului de creditare sunt momentan principalele efecte resimtite de o serie de jucatori de pe piata locala de retail si e-tail (comert electronic) in urma crizei financiare internationale si a evolutiei monedei nationale in raport cu dolarul si cu euro.
"Efectele crizei financiare au generat o usoara scadere a dorintei de cumparare din partea clientilor in ultimele doua saptamani", a declarat Jiri Rizek, directorul executiv al Flamingo International, al treilea retailer local de electronice, electrocasnice si produse IT&C.
El a adaugat ca inca este devreme pentru a evalua masura in care vor fi afectate vanzarile in trimestrul al patrulea.
Madalin Durca, directorul de marketing al magazinului online PCFun.ro, administrat de compania FiT Distribution a omului de afaceri Marius Ghenea, sustine ca recentele evenimente de pe piata financiara internationala au determinat o crestere a preturilor pe plan local, "insa nu suficient de mult incat sa ii determine pe cumparatori sa renunte la achizitia laptopurilor sau monitoarelor favorite".
Pe de alta parte, reprezentantii magazinului Market Online spun ca au observat efecte negative in urma schimbarilor rapide ale cursurilor de schimb dolar/euro/leu. Potrivit lui Mugur Frunzetti, managing partner al companiei, consumatorii sunt indecisi daca ar trebui sa cumpere sau sa astepte scaderea cursului euro.
In ceea ce priveste evolutia pe segmentul de credite, el spune ca Market Online a inregistrat o scadere a vanzarilor in rate, insa fenomenul este cauzat mai mult de noile norme de creditare impuse de BNR.
"Exista intr-adevar o usoara scadere in ceea ce priveste creditul de consum, insa aceasta este compensata deocamdata de cresterea numarului de clienti care aleg metode de plata alternative, cum ar fi plata la livrare sau pl