S-a deschis stagiunea si Teatrul Metropolis, singurul teatru de proiecte, a inceput-o cu "Saptamana premierelor" ce integreaza trei spectacole: "Femeia din trecut", "Visul unei nopti de vara" de Shakespeare si "Ajutorul" dupa "Imnul" de Schwajda György. Ne oprim astazi la prima premiera.
Piesa ofertanta
Dramaturgul german Roland Schimmelpfennig si-a construit prin piesele sale un statut solid in peisajul teatrului contemporan. "Femeia din trecut" este o piesa ofertanta, atat pentru interpreti, cat si pentru starnirea interesului spectatorilor, care pot descoperi in ea elemente de telenovela, drept capcana, abil manevrate spre un thriller ce aminteste de lumea filmului. Scrierea sa este originala. Beneficiaza de o replica vie, bogata in sugestii, tradusa teatral cu pricepere de Victor Scoradet. Originalitatea piesei consta in dezvoltarea cu finete a unor capcane pe linia ambiguitatii care starnesc conflictul ce macina un triunghi conjugal, sustinut de personaje construite minutios, definite psihologic profund.
Piesa are multa seva din teatrul psihologic intrebuintata insa cu atentie intr-o actiune tensionata, de la o scena la alta. Pe scurt, un cuplu aparent solid in urma unei casnicii ce dureaza de doua decenii - Frank si Claudia - este distrus prin interventia unei femei - Rony -, care in tinerete a fost iubita sotului. Claudia si Frank au un fiu, pe adolescentul Andi care traieste si el inceputul iubirii, alaturi de Tina. Finalul acestei aparente telenovele va fi tragic. Original, dramaturgul povesteste confruntarile conflictuale cinematografic, cu repetate trimiteri spre trecutul apropiat pentru a consolida psihologic personajele implicate in razbunari si pofte dominatoare. Pentru actori piesa ofera partituri remarcabile.
Interpretare superficiala
Tesatura dramatica din jurul lui Rony, "femeia din trecut" care dupa 20 de