BMW, cel mai mare producator de automobile de lux din lume, a anuntat o scadere cu 15% a livrarilor luna trecuta, in conditiile in care efectele din ce in ce mai ample ale crizei financiare ii descurajeaza pe consumatori sa realizeze achizitii importante, scrie Bloomberg. Vanzarile au scazut pana la 121.621 automobile si vehicule sport-utilitare de la 142.357 cu un an in urma. Vanzarile inregistrate pana acum in acest an au avansat cu 1,7% pana la 1,11 milioane de unitati. In intreaga industrie, vanzarile de automobile au scazut cu 27% in Statele Unite luna trecuta, iar patru dintre cele mai mari cinci piete auto din UE au inregistrat scaderi. CEO-ul BMW Norbert Reithofer a declarat ca producatorii auto nu-si vor reveni pana la mijlocul anului viitor cel putin, iar compania sa si-ar putea reduce in continuare productia daca clientii vor continua sa-si amane achizitiile. "Situatia ramane dificila. Recenta adancire a crizei financiare afecteaza increderea consumatorilor si pe segmentul premium", au declarat oficialii BMW. Cererea pentru marca BMW a scazut cu 16% pana la 98.874 unitati, in timp ce vanzarile diviziei Mini au scazut cu 5,5 procente, pana la 22.618 unitati. Divizia high-end Rolls-Royce a comercializat 129 automobile, comparativ cu 87 cu un an in urma. Actiunile BMW au scazut cu 10%, in acest an scaderea ridicandu-se la 45%, valoarea de piata a companiei scazand astfel la 14,9 miliarde de euro.
BMW, cel mai mare producator de automobile de lux din lume, a anuntat o scadere cu 15% a livrarilor luna trecuta, in conditiile in care efectele din ce in ce mai ample ale crizei financiare ii descurajeaza pe consumatori sa realizeze achizitii importante, scrie Bloomberg. Vanzarile au scazut pana la 121.621 automobile si vehicule sport-utilitare de la 142.357 cu un an in urma. Vanzarile inregistrate pana acum in acest an au avansat cu 1,7% pana