Podul de peste Jiu din localitatea doljeană Bâlta a fost inaugurat ieri de autorităţile doljene. De la evenimentul aşteptat de localnici de aproape patru ani nu au lipsit candidaţii PSD pe colegiile uninominale din zonă, aceştia luând moţul investiţiei alături de conducerea CJ Dolj.
Constructori, autorităţi locale şi judeţene, parlamentari, angajaţi ai Consiliului Judeţean Dolj şi ziarişti s-au îngrămădit ieri la festivitatea de inaugurare a podului de peste Jiu de la Bâlta-Filiaşi mai ceva ca ursul la miere. Era şi normal, pentru o lucrare cu o istorie atât de tumultuoasă.
Înainte ca podul să fie pus pe picioare, apele învolburate ale Jiului au pus la pământ de câteva ori digurile de apărare ale şantierului amenajate de antreprenorul TCIF, ca în povestea meşterului Manole. Deşi a fost începută la sfârşitul lui 2004, lucrarea în valoare totală de aproape patru milioane de lei a fost finalizată abia pe 30 septembrie.
Limită de greutate de cinci tone pe osie
Un amănunt care merită atenţie în acest caz este acela că o parte din pod este făcută din elemente metalice primite de la o unitate militară de pe lângă Alba Iulia, măsură la care s-a recurs pentru că „era mai ieftin“. Altfel spus, o parte din pod, respectiv grinzile şi calea de rulare, sunt componente second hand, „înnădite“ corespunzător de Popeci Utilaj Greu.
Podul are doar o singură bandă, pentru că „doar atâtea grinzi au fost“, o lungime totală de aproape 188 de metri şi este format din două părţi legate de o insulă din Jiu. În plus, greutatea maximă suportată de pod este de cinci tone pe osie, ceea ce înseamnă că este exclusă traversarea lui de maşini de mare tonaj.
Chiar şi second hand, chiar şi cu o singură bandă, locuitorii din zonă spun însă că podul reprezintă o mană cerească pentru sătenii din localităţile din apropiere, dat fiind faptul că până în prez