Camioanele de mare tonaj distrug casele, surpă fântânile şi fac adevărate cratere în drumurile care străbat satele din Bihor şi din Cluj. În schimbul autostrăzii pe care nu o construieşte, Bechtel distruge drumurile naţionale şi judeţene. Reparaţiile de milioane de euro sunt plătite din buzunarul românilor. Problemele locuitorilor din localităţile tranzitate de camioanele Bechtel au apărut la scurt timp după începerea lucrărilor pe traseul Autostrăzii Transilvania. Camioane uriaşe, transportând zeci de tone de pământ excavat şi balastru, circulă, cu mare viteză, pe drumurile judeţene şi naţionale.
Protestele localnicilor care au ajuns până la blocarea drumurilor şi slabele intervenţii ale autorităţilor nu au rezolvat nimic. Preluarea drumurilor judeţene de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), pentru reparaţii, nu a îmbunătăţit lucrurile. Milioanele de euro investiţi de companie nu au reuşit să ţină ritmul cu distrugerile.
7 kilometri construiţi, zeci de kilometri distruşi
În contractul încheiat de CNADNR cu Bechtel este prevăzută, expres, obligaţia americanilor de a construi drumuri tehnologice, pe care să transporte materialele.
Astfel de drumuri există pe o bună parte a traseului autostrăzii, dar au fost făcute în aşa fel încât şoferii camioanelor preferă să folosească drumurile judeţene şi naţionale. “Circulă cu suprasarcină. Au încărcare de 15 tone pe osie, în timp ce drumurile judeţene au normă de 8 tone, iar cele naţionale de 11 tone”, declară Dorin Debucean, directorul CNADNR. “Dacă intră aşa pe drumurile tehnologice, prost făcute, îşi rup discurile de ambreiaj”, a explicat acesta motivul pentru care şoferii preferă să încalce legea.
Bechtel ar trebui să refuze să primească maşinile încărcate peste limita legală. Americanii nu numai că nu fac a