Un sejur în străinătate nu este obligatoriu unul reuşit. El trebuie atent planificat. Vrei să beneficiezi de o vacanţă reuşită în străinătate, fără surprize legate de igienă sau condiţiile de masă sau cazare? Iată câteva sfaturi pe care trebuie să le ai în vedere. Un hotel cochet scos parcă din cutie, o piscină superbă cu palmier pe margine, o sală de mese elegantă şi camere odihnitoare. Aşa este prezentat pe site-ul propriu hotelul Agrabella cotat cu trei stele din staţiunea Hersonissos de pe insula Creta.
Realitatea constatată de câţiva turişti români care şi-au petrecut concediul aici, în perioada 24 septembrie – 1 octombrie, cu bilete all incusive, este alta. „Am mers în Grecia prin agenţia Paralela 45, operator turistic fiind Calibra Travel. Băile în mai multe camere se înfundau. Duşul de la intrarea în pişcină era mizerabil, la prânz serveam gyros sau hamburger”, ne-a declarat turistul Ionuţ Ionel. Martin Bikfalvi, directorul agenţiei de turism Calibra a refuzat să dea orice fel de declaraţii motivând că nu a fost depusă nici o plângere.
Sesizări la opc
Din păcate, situaţia acestora nu este singulară. La Protecţia Consumatorilor Cluj s-au înregistrat, în 2008, 13 reclamaţii pentru serviciile turistice oferite în Spania, Grecia, Ungaria, Tunisia, Egipt, Croaţia, Malta, Turcia şi Bulgaria.
Întârzieri la plecare pentru transportul aerian, opriri nejustificate pe drum, dotarea necorespunzătoare a spaţiilor de cazare, lipsa unor servicii contractate sau schimbarea locaţiei fără o notificare prealabilă sunt câteva dintre problemele semnalate. Agenţiile de turism care au oferit aceste pachete turistice sunt: Christian Tour, Gama Travel, Alina Tours, Madison Travel, Best Trade, Perfect Tour, Molto Travel, Voiaj Voiaj.
Nu te lăsa „ţepuit”
Angajatul agenţiei de turism Paralela 45, Ra