Un interesant studiu privitor la situaţia pieţelor de retail din primele 13 oraşe ale României după numărul de locuitor a fost prezentat de analişti ai Regatta.
Un interesant studiu privitor la situaţia pieţelor de retail din primele 13 oraşe ale României după numărul de locuitori (Bucureşti, Iaşi, Cluj, Constanţa, Timişoara, Craiova, Galaţi, Braşov, Ploieşti, Brăila, Oradea, Bacău şi Piteşti) a fost prezentat de analişti ai Regatta. Rezultatele arată că numărul magazinelor de tip cash&carry, super şi hypermarket, bricolaj sau de mobilă şi decoraţiuni, nu acoperă încă suficient cererea din piaţa românească, în condiţiile în care multe oraşe din ţară nu au îndeajuns de mulţi retaileri.
Cash&Carry"Pe piaţa Cash&Carry singurii reprezentanţi în România sunt Selgros şi Metro, prezenţi numai în Bucureşti cu 3 magazine Selgros şi 4 Metro. În restul oraşelor analizate retailerii au ales să-şi deschidă în general câte un singur magazin. În prezent, extinderea reţelei Metro este stopată din cauza refocusării grupului pe dezvoltarea atât în Bucureşti, cât şi în ţară a reţelei de hypermarketuri Real ce aparţin de grup", ne spune Dragoş Radu, market analyst, Regatta.
HypermarketuriPe piaţa hypermarketurilor, liderii (după numărul magazinelor deschise) sunt magazinele Kaufland cu un total de 16 magazine, urmaţi de Carrefour cu un total de 13 magazine. Real Hypermarket se clasează pe locul 3 cu un total de 11 sedii. Anul viitor, urmează a fi deschis în incinta Cotroceni Park un nou magazin Real. Mai puţin extinse sunt reţelele Cora şi Auchan, care au magazine numai în Bucureşti şi Cluj, Auchan şi în Piteşti, dar sunt anunţate deschideri importante pentru anul viitor: Cora va fi prezent în Sun Plaza (Bucureşti), la Piteşti şi chiar Constanţa.
Un interesant studiu privitor la situaţia pieţelor de retail din primele 13 ora