Billa, cea mai mare retea de supermarketuri de pe piata locala, a anuntat ca se va extinde pana la 38 de unitati in acest an, fata de 28 cate opera la finele lui 2007.
Investitiile in expansiunea retelei in 2008 pot fi estimate la 30 de milioane de euro. Retailerul va deschide al 31-lea magazin de pe piata romaneasca, in orasul Tulcea, cu o suprafata de vanzare de 550 de metri patrati.
"Pana in anul 2010 vom continua acest ritm accelerat de deschideri, 6 - 10 magazine noi pe an, vizand atingerea unui numar de 50 de magazine pe teritoriul Romaniei" , au declarat reprezentantii Billa Romania.
Accelerarea extinderii Billa la nivel local vine pe fondul intensificarii competitiei pe segmentul supermarketurilor.
In ultimul an, Carrefour, liderul segmentului de hipermarketuri, si-a facut intrarea pe piata supermarketurilor prin preluarea retelei Artima de la fondul Polish Enterprise Fund V, iar in retailul din Capitala reteaua Mega Image si-a consolidat pozitia de lider pe supermarketuri prin achizitia magazinelor La Fourmi de la un alt fond de investitii.
Billa va avea in acest an cea mai rapida expansiune de pana acum, dar si cele mai mari investitii in proiecte greenfield (locatii noi) de pe piata locala de supermarketuri.
In ultimii 2-3 ani, vedetele din retailul cu dominanta alimentara au fost hipermarketurile si magazinele cu discount, care au inregistrat ritmuri de expansiune record pe piata romaneasca.
De exemplu, retelele de magazine discounter aproape si-au triplat numarul total de locatii in perioada 2005-2007, in timp ce segmentul de hipermarketuri a ajuns de la 9 unitati in 2005 la 78 in prezent, pe fondul intrarii pe piata a unor noi competitori de talie internationala.
Spre comparatie, retelele de supermarketuri au fost mai putin active in comertul local in aceeasi perioada, avand ritmuri anuale de expansiun