Dacă ar fi să ne luăm după oferta televiziunilor de ştiri de la noi (Antena 3, dar mai ales Realitatea TV), ar trebui să nu avem nici un dubiu că românii sînt de-a dreptul pasionaţi de politică, că le place să mănînce politică pe pîine la orice oră din zi şi din noapte. Te gîndeşti că ponderea subiectelor legate de politică trebuie să fie în legătură cu studiile de piaţă pe care, cu siguranţă, le-au făcut respectivele televiziuni. Şi astfel au ajuns la concluzia că asta cere publicul.
În primul rînd, mă îndoiesc că televiziunile au studiat serios preferinţele telespectatorilor, pentru a ajunge la o astfel de concluzie, pentru a elabora strategii de programe. Televiziunile fac ce fac dintotdeauna: stau numai cu ochii pe audienţe. Iar, în cazul celor două posturi de care vorbim, fac eforturi să sară de la valori de sub un punct de rating şi destupă sticle de şampanie cînd ajung înspre două puncte.
În al doilea rînd, ceea ce vedem vînturat pe aceste televiziuni nu prea este politică. E mai mult cancan politic, bîrfă de pe marginea şanţului despre ce fac sau cum sînt politicienii, picanterii parlamentare. Se vede treaba că jurnaliştii noştri ştiu să abordeze lumea, realitatea despre care trebuie să scrie, numai într-un singur mod - aşa cum o fac şi cu vedetele, marile noastre vedete dîmboviţene. Cine cu cine s-a mai cuplat, ce maşină scumpă mai are blonda X, unde a petrecut vacanţa de vară cuplul Y. Stilul acesta de jurnalism, adaptat la lumea politică, dă naştere unor discuţii interminabile în jurul declaraţiei unui personaj, aruncată pe holurile Parlamentului, transmisiuni în direct de la nu ştiu ce escapadă la cumpărături a preşedintelui sau de la şedinţele foto pe care le face cu mulţimile, aluzii despre amantlîcurile politicienilor cu nişte doamne care vor şi ele să parvină (sau au parvenit deja) în lumea politicii. În emisiunile de interminabile de