Cadbury Romania, fosta companie Kandia-Excelent, a finalizat recent rebrandingul bomboanelor Silvana, preluate in 2006 de la Kraft Foods Romania.
Producatorul a schimbat imaginea, ambalajul si reteta folosita pentru bomboanele Silvana, vizand repozitionarea acestora pe un segment superior de pret.
Procesul de rebranding a durat aproximativ un an. "BrandTailors este un partener traditional pentru Cadbury pe partea de consultanta de brand si avem o serie de proiecte in desfasurare in acest moment, despre care insa nu putem oferi mai multe detalii", au declarat reprezentantii companiei de consultanta de brand BrandTailors.
La finele anului trecut, compania a anuntat finalizarea rebrandingului prajiturii ambalate Magura, un alt produs din portofoliul local al Cadbury.
Portofoliul fostei companii Kandia-Excelent cuprinde 17 branduri, cele mai cunoscute fiind in prezent Kandia, Magura, Laura, dar si Sugus si Silvana preluate in 2006 de la rivalul Kraft Foods Romania, pentru 10 milioane de euro.
Achizitia, finalizata anul trecut, a dus compania pe locul al doilea pe segmentul bomboanelor (exluzand pralinele), devansandu-le astfel pe Perfetti Van Melle (Mentos, Alpenliebe, Fruittella, Golia) si Ferrero (Tic Tac) si ajungand mai aproape de cota de piata a lui Wrigley, liderul acestui segment.
In luna martie a anului trecut, cand Kandia-Excelent a demarat procesul de rebranding al Silvana, Wrigley detinea o cota de aproape 40% din segmentul bomboanelor (fara praline), potrivit unui studiu de piata citat de companie la acea data.
Compania englezeasca Cadbury a intrat pe piata locala la jumatatea lui 2007, prin preluarea unui pachet de 93,3% din producatorul local Kandia-Excelent, si in acelasi an si-a majorat participatia la 95%. Cadbury a platit in total 60 de milioane de lire sterline (87,4 milioane de euro) pentru Kandia-Excelen