YouTube, cel mai popular site de partajare a clipurilor video pe internet, va incepe sa comercializeze muzica si jocuri video pentru a-si mari veniturile, scrie presa internationala.
Compania, detinuta de Google, va mai vinde carti, bilete de concert si a experimentat noi formate de publicitate, facand primii pasi spre o platforma de comert electronic. Utilizatorii YouTube vor putea, de asemenea, sa cumpere jocuri precum "Spore" al firmei Electronic Arts.
Vizitatorii site-ului care doresc sa achizitioneze un cantec pe care il vizioneaza pot apasa un buton dedicat, care ii redirectioneaza catre magazinul online al Amazon.com sau iTunes (Apple).
Amazon si iTunes vor imparti veniturile cu YouTube atunci cand consumatorii vor cumpara produse prin intermediul parteneriatului lor.
Google nu publica rezultatele financiare obtinute de YouTube, insa analistii companiei de cercetare Piper Jaffray anticipeaza ca portalul video ar putea incasa aproximativ 200 mil. dolari (147,4 mil. euro) in 2009. Prin contrast, veniturile totale ale Google sunt estimate la 27 mld. dolari (19,9 mld. euro).
Pana in acest moment, oficialii YouTube, achizitionat de Google in 2006 pentru 1,65 mld. dolari (1,2 mld. euro), si-au focalizat pana acum atentia pe vanzarile de publicitate.
Inca se experimenteaza cu diverse forme de publicitate pentru a exploata la maxim avantajul popularitatii site-ului, pe care sunt incarcate in fiecare minut aproximativ 13 ore de clipuri. YouTube a avut 330 de milioane de vizitatori in august, potrivit firmei de masurare a audientei online comScore.
YouTube, cel mai popular site de partajare a clipurilor video pe internet, va incepe sa comercializeze muzica si jocuri video pentru a-si mari veniturile, scrie presa internationala.
Compania, detinuta de Google, va mai vinde carti, bilete de concert si a experimentat noi for