Dragoş Bonea consideră că domeniul construcţiilor are încă potenţial de creştere, ceea ce va dinamiza şi businessul pe care îl deţine. În 1992 când a terminat facultatea, se gândea la o carieră de inginer. A profesat doi ani, însă a ajuns să lucreze pentru el. Dragoş Bonea este cunoscut ca fiind proprietarul afacerii Delta Distribution. După ce a lucrat doi ani într-un institut de cercetare, a avut două opţiuni: să demareze o afacere pe cont propriu sau să lucreze în străinătate. În primă fază nu a ales niciuna dintre ele.
A făcut un curs postuniversitar de management şi a ajuns agent de vânzări la o firmă de cosmetice. Abia aici însă “soarta” i-a surâs. Împreună cu doi colegi au hotărât să înfiinţeze propria afacere cu materiale de finisaje.
13.000 de dolari, capital de pornire
“Am început cu câte 1.000 de dolari fiecare, plus 10.000 de dolari, împrumutaţi. 13.000, în total”, povesteşte Bonea. Iar lucrurile au demarat neaşteptat de bine, Delta Distribution devenind în numai trei ani de zile principalul importator de plăci ceramice.
“Iniţial am făcut doar distribuţie, după care am realizat propria reţea de magazine şi am început să intrăm pe proiecte mari: rezidenţial, centre comerciale, hoteluri etc.”, spune omul de afaceri, care deţine în prezent peste 51% din acţiunile companiei.
Aceasta valorează peste 10 milioane de euro, mai ales datorită reţelei extinse de magazine: în total 30, dintre care patru în Bucureşti şi restul în marile oraşe din ţară. “Creşterea de piaţă a fost explozivă, mai ales datorită construcţiilor noi. Anul acesta se simte deja un uşor recul, mai ales pe partea de proiecte, pe fondul crizei din Vest.
Creditele sunt din ce în ce mai scumpe şi chiar şi proiectele terminate nu se mai vând atât de repede”, spune Bonea. Din punctul de vedere al vânzărilor directe,