» Ministerul Transporturilor spune ca Autostrada Bucuresti-Nadlac (fara tronsonul Bucuresti-Pitesti) are 240 km in executie, 200 km in pregatire si 20 km in exploatare.
» Reporterii "Romaniei libere" au constatat ca aceste informatii – afisate inclusiv pe pagina de internet a Ministerului Transporturilor – sunt doar povesti.
» Primarii si locuitorii asezarilor care vor fi afectate de constructia autostrazii, de la Pitesti la Nadlac, nu stiu mai nimic despre acest proiect care, teoretic, se afla in stare avansata.
» 90% din terenuri nu au fost expropriate, iar proprietarii nici macar nu au fost instiintati de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri (CNADNR).
Realizarea autostrazii cunoscute sub denumirea Coridorul IV Paneuropean – care ar urma sa lege Bucurestiul de Occident – a fost declarata de multe ori de autoritati drept o prioritate nationala. Aproape toate partidele politice s-au angajat ca, in cazul in care vor castiga alegerile de luna viitoare, sa termine autostrada in timpul mandatului lor. Promisiunile politicienilor vin in contextul in care exista chiar date oficiale care arata ca lucrarile la acest obiectiv sunt suficient de avansate, iar cel mai bun exemplu este "Programul de constructie al autostrazilor" publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor. Acesta precizeaza ca, la sfarsitul acestui an, jumatate din viitoarea autostrada ar trebui sa fie "in executie". Restul s-ar afla "in pregatire", care in traducere ar insemna ca se fac masuratori in teren, s-au expropriat terenurile afectate de lucrari si altele.
Din aceleasi harti reiese ca peste un an se va lucra cu avant pe toti cei 459 kilometri, iar in 2010 vom merge pe primii kilometri ai autostrazii. Realitatea din teren este insa mult diferita. Reporterii "Romaniei libere" au parcurs tot traseul autostrazii si au constatat ca oficial