Contractele de asigurare auto Casco incheiate cu firme de leasing aduc cea mai mare parte a daunelor pe acest segment, afirma Radu Ionescu, sef birou asigurari auto in cadrul Generali, unul din primii zece asiguratori de pe piata.
"80% din asiguratii Casco ai Generali au cel mult o dauna, majoritatea daunelor fiind aduse de restul de 20%. Cele mai proaste rezultate le inregistram la portofoliile de leasing", spune Ionescu.
Persoanele care cumpara masini cu finantare in sistem leasing sunt obligate sa incheie o polita de asigurare Casco. Ionescu a dat exemplul portofoliului unei firme de leasing, client al Generali, care a fost studiat timp de doi ani si jumatate, in perioada 2006 - iunie 2006. In total, compania de leasing a cumparat 14.725 de polite Casco de la asigurator, din care 6.317 nu au avut nicio dauna. Alte peste 8.400 de polite au inregistrat insa aproape 17.300 de daune, iar doua polite au avut chiar si cate 14 daune in aceasta perioada. Asigurarile cu un numar de daune intre 4 si 14 au reprezentat 7,3% din numarul total de polite, insa valoarea despagubirilor platite pentru acestea a avut o pondere de 31,6% in total. Politele care au avut intre una si trei daune au reprezentat jumatate din numarul total de asigurari si au generat peste 68% din valoarea despagubirilor. "Intre 10-12% din politelele incheiate cu companiile de leasing au peste 60% din daune", afirma Ionescu.
Compania a introdus in vara anului trecut fransiza la toate politele de asigurare Casco, cu exceptia catorva clienti corporate care au daunalitate foarte mica. Fransiza, adica partea din paguba suportata de client in cazul producerii riscului, este de minimum 100 de euro, dar aceasta creste in functie de valoarea masinii asigurate. Cea mai scumpa masina asigurata acum la Generali este un model Bentley de circa 300.000 de euro, pentru care fransiza este de 10.000-15.00