Gigantul american al asigurărilor, American International Group (AIG), a publicat miercuri un comunicat oficial în care a încercat să justifice acuzaţiile de iresponsabilitate şi de risipire a banilor contribuabililor americani, relevă France Presse.
Compania, salvată de la faliment la mijlocul lunii septembrie de către guvernul american, printr-o infuzie de 85 de miliarde de dolari, a fost criticată după ce s-a aflat că a cheltuit aproape jumătate de milion de dolari pentru „sejurul“ unor angajaţi în complexul hotelier de lux „St. Regis“, din Monarch Beach, California.
Dezvăluirea a fost făcută marţi de către congresmenul Henry Waxman, care a prezentat facturi de circa 440.000 de dolari. Dintre aceştia, 200.000 de dolari au fost plătiţi pe camere de hotel, 150.000 la restaurant, alţi 23.000 de dolari fiind cheltuiţi pentru întreţinerea fizică.
Explicaţia oficială a conducerii AIG a fost că sejurul a fost prezentat eronat drept „o vacanţă pentru membrii conducerii“, acesta fiind organizat de fapt de către o filială AIG pentru brokeri în asigurări de viaţă independenţi, şi nu pentru angajaţii AIG.
Comunicatul mai preciza că, din cei 100 de invitaţi, numai zece persoane erau angajaţi AIG, fără a include vreun membru al conducerii. Cu toate acestea, contrastul dintre atitudinea managementului AIG şi criza în care se află compania nu putea fi mai puternic, notează cotidianul „Financial Times“.