Cea mai mare si mai dura restructurare de pe piata, in urma careia Romtelecom va incheia anul cu pana la 2.500 de angajati mai putin, se va incheia peste trei luni.
In mai putin de trei luni, cel mai mare operator de telefonie fixa de pe piata va finaliza procesul de restructurare, ajungand la 10.000 de salariati fata de 12.500 cati avea la inceputul anului si 45.000 cati avea la inceputul anilor 2000.
Romtelecom este una dintre putinele companii de pe piata care au operat un proces de restructurare de personal pe baza evaluarii angajatilor pentru a decide cine ramane si cine pleaca din companie, in conditiile in care restructurarile de personal de pe piata implica in general proiecte ample de plecari voluntare.
Pana in prezent, operatorul a evaluat 8.000 de angajati si 1.900 au parasit deja compania, in cadrul unui proces de restructurare care insumeaza 60 de proiecte si ale carui costuri vor ajunge la 30 de milioane de euro.
"In urma acestor evaluari, precum si in urma evaluarii proceselor si a procedurilor de munca, peste 1.900 de angajati au parasit compania, primind pachete salariale compensatorii", spune Anca Georgescu, director executiv resurse umane al Romtelecom, cea care gestioneaza restructurarea operatorului din punctul de vedere al resurselor umane. Romtelecom le-a oferit angajatilor disponibilizati posibilitatea de a colabora cu o companie de replasare a fortei de munca si aproape 40% dintre acestia, respectiv 760 de oameni, au acceptat acest lucru.
"Numarul de contestatii inregistrate a fost foarte mic - 3% din totalul angajatilor evaluati (240 de oameni - n.r.). Consider ca am reusit sa asiguram un grad ridicat de obiectivitate a procesului de evaluare. In ansamblu, ne-am dat silinta sa facem acest proces cat mai corect si mai putin dureros pentru oameni", spune ea, adaugand ca toate contestatiile formulate de anga