Supermarketurile şi hipermarketurile ar putea renunţa, de anul viitor, la casele de marcat în favoarea unor sisteme inteligente. Clienţii marilor magazine ar putea scăpa de cozile de la case. Cu ajutorul unor automate, ei îşi vor putea scana şi plăti singuri marfa. Tradiţionalele case de marcat ar putea fi înlocuite cu automate, cu ajutorul cărora clientul şi-ar putea calcula şi plăti singur cumpărăturile. Sistemele inteligente permit cumpărătorului o mai bună verificare a preţurilor afişate la raft şi a celor practicate la casă, precum şi evitarea situaţiei când acelaşi produs este scanat de mai multe ori.
Plata cumpărăturilor prin automate s-ar putea face de-abia din 2009, când cei de la Eutron, companie românească furnizoare de soluţii electronice pentru retail, va vinde tehnologia către magazinele cu o suprafaţă mai mare de o mie de metri pătraţi, precum Auchan, Carrefour, Metro sau Cora.
„Reacţiile retailerilor cu privire la prezentarea noastră, în premieră în România, au fost neaşteptat de bune”, a declarat un reprezentant Eutron. El a adăugat că aceste automate, adoptate deja în ţări precum Olanda, Spania, Italia, Portugalia, Grecia, Suedia sau Danemarca, aduc avantaje atât clientului, cât şi retailerului.
Automatele – economie de timp şi bani
„Pentru simplul cumpărător, sistemele de check-out înseamnă mai puţin timp petrecut în magazin”, susţine reprezentantul Eutron. Practic, clientul merge la un automat, îşi scanează singur produsele, scoate aşa-numitele taguri sau etichete ataşate mărfurilor şi plăteşte aparatului, cu card, tichete de masă sau bani lichizi.
La nivel de retailer, „soluţiile au fost create pentru a reduce costurile de personal”, a explicat directorul general Eutron, Dan Ţone. Dacă retailerii occidentali au avut de câştigat din introducerea acestor automate, întrucât sala