În contextul declinului industriei de automobile în Europa, Ford România anunţă că va lua măsuri în cazul în care „situaţia se deteriorează“. Compania susţine totuşi că investiţiile promise la Craiova rămân în picioare.
Industria auto la nivel european pune frână, în plină criză financiară mondială. Fabricile de autoturisme din Europa îşi închid porţile una după alta, iar piaţa dă semnale că nu mai poate înghiţi atâtea autoturisme noi ca şi până acum.
Situaţia se menţine şi în ţara noastră, unde vânzările de maşini noi au scăzut începând din vară, potrivit Autorităţii Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) din România. Zilele trecute, compania Opel, membră a grupului american General Motors, a anunţat că închide două fabrici din Germania, unde lucrează 6.500 de oameni, informează NewsIn, citând cotidianul Bild.
Opel va mai închide temporar şi o unitate de producţie din Polonia, care exporta 90% din producţie către Europa Occidentală. Volvo a anunţat, de asemenea, restrângerea activităţii în Suedia, iar Renault disponibilizează mii de oameni din 19 fabrici, mai puţin din România.
Ford se bazează pe Europa
După ce, la început de an, compania americană Ford a anunţat închiderea unor fabrici în Statele Unite, recent s-a dat publicităţii vestea că producătorul american de autoturisme va disponibiliza 200 de oameni angajaţi temporar în fabrica din Saarlouis (Franţa). Compania a dat asigurări, potrivit agenţiilor de presă, că fabricile din Europa nu au nici un fel de probleme şi nu vor face concedieri anul acesta. Aflat la început de drum în România, după ce a cumpărat fosta fabrică Daewoo de la Craiova, Ford precizează că, în cazul în care recesiunea va afecta dur piaţa autoturismelor, îşi va revizui politica investiţională din România.
„Monitorizăm cu atenţie situaţia în ansamblu şi vom lua măsurile intern