România se confruntă cu o fluctuaţie ridicată de personal, iar nivelul de calificare al angajaţilor este din ce în ce mai slab. Bursele locurilor de munca se organizeaza periodic, dar ofertele sunt cam aceleasi de la bursa la bursa, iar cei aflati in cautarea unui loc de munca sunt din ce in ce mai preterntiosi sau chiar dezintreresati fata de oferte.
A treia editie a radiografiei de resurse umane din Romania, realizata de CID impreuna cu Buisness Edu, pe un esantion de 500 de firme arata ca metodele de recrutare au ramas ca si in trecut: anunturile din ziare sau de pe net. Nu prea se mai cer recomandarile iar in perioada de proba se pune accent pe problemele-practice. Desi a crescut bugetul alocat recrutarii de personal fata de anul trecut cu sasesute de euro pe companie, pretentiile salariale si dorinta de a schimba tipul de activitate sunt motivele pentru care angajatii parasesc locul de munca. “Daca e un job ce-mi place, sunt dispus sa muncesc peste program, oricat e nevoie, vin si duminicile nu e o problema, dar pretind sa fiu tratat omeneste, si bineinteles platit la timp, pentru ca toti avem probleme si toti traim de pe piata, iar daca nu ne mai intelegem desigur imi vad de treaba in alta parte, caci am o meserie cautata”, declara un designer, care a preferat sa ramana anonim.
La capitolul de evaluare a performanţelor angajaţilor, interesul companiilor este în scădere faţă de anul trecut. Totodată, pentru atingerea obiectivelor firmei, dar şi pentru motivarea angajaţilor, companiile folosesc aceleaşi recompense. Telefonul, apa, ceaiul sau cafeaua, şi bonurile de masă sunt în continuare cele mai folosite beneficii acordate atât şefilor, cât şi simplilor angajaţi. iar 12% dintre managerii români merg în vacanţe plătite de companii.
„Pe termen lung, criza forţei de muncă contribuie la scăderea performanţelor şi a productivităţii muncii şi chi