Dupa Radio Europa Libera, avangarda sau perioada berlineza a lui I.L.Caragiale, Alexandru Solomon are un nou subiect: traficul din Bucuresti. Documentarul sau, "Apocalipsa dupa soferi", se afla acum pe masa de montaj. Va avea 52 de minute si va putea fi vazut din luna decembrie la HBO.Titlul suna suficient de sumbru ca sa te gandesti ca nu e un film cu happy-end. Urmarind povestile a cinci soferi, Solomon vede in traficul infernal din capitala o metafora pentru modul nostru de convietuire.
- Ideea filmului ti-a venit stand in trafic?
Bineinteles, petrec si eu atata vreme in masina. M-am enervat de prea multe ori, nu atat pe multitudinea de masini cat pe moravurile soferilor.
M-a inspirat si « Autojurnal »-ul lui Eugen Istodor, aparut in "Dilema". Cred ca e o problema universala, majoritatea marilor orase se confrunta cu asa ceva. Pe de alta parte, Bucurestiul are parte de atatea masini doar de putina vreme, si de aceea cred ca la noi problema e mai exacerbata si ne enerveaza mai mult.
- Ai filmat in cine-verite ca sa surprinzi injuraturile pe viu?
Sigur ca e un film mai « brut », mai direct decat ceea ce am facut pana acum, dar aveam nevoie de o schimbare. Urmaresc cinci personaje a caror existenta a fost sau este determinata de trafic, de condusul masinii.
Injuraturile sunt doar o parte din « expresia » agresivitatii bucurestene, care in trafic ajunge la cote imbecile, antisociale. Strada bucuresteana vazuta de sus e imaginea perfecta a felului in care inteleg sau se pricep sa interactioneze indivizii din orasul asta.
Si rezultatul acestei interactiuni e asemanator cu haosul din viata noastra sociala, politica, etc. Asta uneori se soldeaza cu tragedii, cu pierderi de vieti, dar pretul vietii in Bucurestiul de azi e singurul pret in continua scadere.
- Ai avut la un moment dat o initiativa