Orice greşeală face un copil, indiferent de cât de groaznică ar fi, e doar o greşeală, o farsă care a depăşit limita.
Recunosc sincer că nu am gustat niciodată „Chilli con Carne“. Mi-aş fi dorit, dar n-am avut ocazia. Despre „Chilli con Carte“ am aflat la Cărtureşti, cea din Muzeul Ţărănului Român, un loc liniştit şi modern, intim şi, cred că, încă prea puţin umblat de cititorii-cumpărători. Mă aflam în publicul unei lansări de carte. O carte ce nu părea picantă, după coperta albastră şi titlul „Cu sânge rece şi albastru“. Să spun oare că aparenţele sunt întotdeauna înşelătoare?... Dar despre autorii români, cu altă ocazie. Acum e ora Chinei: „Fiica pierdută a fericirii“, de Geling Yan, Editura Minerva.
Autoarea s-a născut la Shanghai, a început să scrie la sfârşitul anilor ’70 despre conflictul de frontieră chino-vietnamez (pe coperta 4 a cărţii scrie că „a servit de la 12 ani în Armata de Eliberare Populară în timpul Revoluţ iei Culturale, ca dansatoare într-o trupă de divertisment. După 10 ani a ieşit din armată cu un grad echivalent celui de locotenent-colonel.“ Cred că era vorba de Armata Populară de Eliberare şi apoi colonel la 22 de ani?! O fi!). Publică primul roman în China în 1985. După Tiananmen, în 1989, fuge în SUA.
1860, San Francisco. Fusang este răpită din China şi vândută ca prostituată. Are 20 de ani... Este deja bătrână printre celelalte câteva mii de „colege“ care nu reuşesc să atingă această vârstă. Un vârtej de arome şi obiceiuri asiatice, intoleranţă, cruzime şi ignoranţă. O iubire imposibilă. Chris este alb şi are 12 ani atunci când o vede prima oară... „Eşti în siguranţă când eşti copil. Orice greşeală face un copil, indiferent de cât de groaznică ar fi, e doar o greşeală, o farsă care a depăşit limita.“ Şi totuşi unde este limita?...
MINUS. Pe o copertă frumoasă, titlul şi autorul nu contra