General Motors (GM), cel mai mare constructor american de automobile, poarta discutii cu Cerberus Capital Management, fondul privat de investitii care a preluat compania Chrysler, pentru o posibila fuziune sau parteneriat, conform afirmatiilor a cinci persoane care au legatura cu discutiile, scrie Bloomberg.
Inainte de a demara discutiile cu Cerberus, GM a negociat o posibila fuziune cu Ford, dar discutiile s-au incheiat in momentul in care conducerea celei de a doua a decis ca va continua ca firma independenta.
Impreuna cu Chrysler, cel de-al treilea constructor de masini ca marime din SUA, vanzarile globale ale GM vor depasi vanzarile Toyota Motor, cel mai mare producator auto din lume dupa vanzari. Companiile auto din Detroit (GM, Ford si Chrysler) au suferit mari pierderi financiare si sunt constranse sa stranga lichiditati, ca urmare a crizei creditelor care a stopat acordarea de imprumuturi pentru dealeri si pentru cumparatori, ducand vanzarile auto din SUA spre cel mai scazut nivel din 1991 incoace.
"Ar putea fi o consolidare clasica. Interesul ar fi de a reduce costurile", a declarat John Casesa, partener la firma de consultanta Casesa Saphiro Group din New York.
Insa companiile nu au anuntat nimic in legatura cu posibila fuziune. "Din motive care tin de politica firmei, Chrysler nu confirma sau infirma natura intalnirilor de afaceri", a declarat Lori McTavish, purtator de cuvant al companiei Chrysler.
Cerberus a achizitionat 80,1% din actiunile companiei Chrysler in luna august a anului 2007, si a anuntat ca incearca sa cumpere si restul titlurilor.
O fuziune sau o alianta intre cei doi producatori auto ii va transforma intr-o companie mai productiva, intrucat Rick Wagoner, directorul executiv al GM, va decide luarea unor masuri de inchidere a fabricilor si de reducere a locurilor de munca pentru maximizarea profitului. Cel