Sindicaliştii de la Avioane Craiova solicită intervenţia Consiliului Suprem de Apărare a Ţării pentru a evita falimentul. Fabrica de Avioane Craiova ar putea fi salvată doar prin condiţionarea privatizării ei de achiziţionarea de aparate multirol. Sindicaliştii de la Fabrica de Avioane Craiova solicită CSAT să condiţioneze achiziţionarea de avioane multirol de privatizarea uzinei din Bănie, pe care o văd, altfel, sortită pieirii. Ei susţin că procedura de privatizare ar trebui simplificată, mai ales că aceasta a eşuat de şase ori.
La Avioane Craiova au mai rămas doar 680 de angajaţi, în urma nenumăratelor restructurări care au survenit din ‘90 şi până astăzi. Liderul sindical Victor Peţa crede că singura soluţie de salvare a uzinei din Craiova este implicarea directă a şefului statului şi a premierului.
“Consiliul Suprem de Apărare al Ţării (CSAT) ar putea decide ca furnizarea celor 48 de avioane multirol pentru Ministerul Apărării să fie strâns legată de privatizarea uzinei. AVAS nu poate să facă acest lucru, însă la nivel de CSAT se poate”, este de părere Peţa.
Acesta susţine că două companii importante ar fi interesate de privatizarea fabrici din Craiova în condiţiile în care li s-ar atribui contractul cu MApN. Este vorba de Alenia Aeronautica, prin proiectul Eurofighter, şi SAAB-Suedia, cu aparatul JAS 39 Gripen, care ar fi interesate de a lua la pachet Avioane Craiova în contul contractului de 4,5 miliarde de euro acordat de statul român.
Se încearcă o privatizare rapidă
Liderul de sindicat de la Avioane Craiova a avut o serie de discuţii cu preşedintele AVAS, Teodor Atanasiu, şi au stabilit ca fabrica să fie scoasă cât mai rapid la privatizare.
„Am vorbit cu domnul Atanasiu să reducă birocraţia la maximum şi să nu mai aşteptăm imediat după anunţul de privatizare 60 de zile,