- Comunicate - nr. 189 / 13 Octombrie, 2008 De regula, apelam la un functionar public, la prestatorii de servicii etc., doar atunci cand avem nevoie de acestia, ceea ce ii determina, nu de putine ori, pe unii dintre solicitanti, sa nu aiba nici dispozitia si nici bunul-simt de a respecta pe ceilalti indivizi care asteapta, la randul lor, in fata unui ghiseu, birou sau a unei tarabe pentru a fi serviti. De aici, tot felul de nemultumiri, vociferari, ba chiar uneori se ajunge si la certuri. Sa credem ca, totusi, asemenea scene nu fac parte din viata cotidiana. Ce ne facem, in schimb, atunci cand de cealalta parte a biroului, a tejghelei, a ghiseului, se afla indivizi, deci functionari, meseriasi etc., care stiu bine ca li se solicita un serviciu, fiind platiti pentru ceea ce fac sau ar trebui sa faca, si manifesta atitudini grosolane, obraznice, daca nu chiar impertinente fata de solicitant, desi functionarii publici sunt platiti exact din banii acestora, cat si ai altor contribuabili? Or, ce se intampla de multe ori, chiar pe la "casele mai mari", nu mai tine de obligatiile de serviciu, cat de cei sapte ani de acasa, de bunul-simt al fiecaruia. Ne este dat sa fim pusi la colt de catre functionari publici, carora, atunci cand li se solicita un serviciu, li se pare o corvoada mult prea mare si grea sa te serveasca, functionari care, unii dintre ei prefera jocurile pe calculator decat sa fie la dispozitia cetateanului, sau sa dai peste vreo cucoana care uita sa mai lase telefonul din mana, timp in care cozile sunt tot mai mari la ghiseul respectiv. Nu trebuie sa nominalizez o anume institutie, oricare dintre cele care sunt sau, mai bine zis, ar trebui sa fie le dispozitia cetateanului, au parte de asemenea angajati. Dar cel mai neplacut lucru este atunci cand, daca indraznesti sa ceri o informatie suplimentara, esti de-a dreptul repezit, ba chiar admonestat pe