Se iau 12-15 persoane si se asaza intr-o sala de curs impreuna cu un speaker. Se adauga un praf de material didactic, se amesteca putin caracterul sociabil al participantilor, iar totul se fierbe intr-o atmosfera destinsa cu multe jocuri. Altfel spus, reteta perfecta pentru un training reusit.
"Eficienta unui training, cel putin in compania noastra, se masoara atat in cantitate, adica sa avem cat mai multi angajati care trec printr-un curs de formare profesionala, cat si in calitate", afirma un trainer intern al unei companii care ofera servicii de call-center, care a participat la conferinta anuala de training organizata de Business Edu, organizator de targuri si conferinte cu profil educational saptamana trecuta. Trainerul spune ca experienta l-a invatat ca acei angajati care participa la un curs de formare profesionala isi doresc ca atmosfera sa fie una destinsa, dar ca in acelasi timp trebuie sa existe si un echilibru intre seriozitate si relaxare. "Participantii sunt foarte focusati pe latura comunicationala a cursului si pe interactiunea cu trainerul", spune reprezentantul companiei. Acesta adauga ca un curs care nu dispune de multe lucruri practice este foarte plictisitor pentru participant, chiar daca trainerul care il tine este extrem de energic si bine intentionat. "In continuare, chiar daca nivelul de profesionalism al trainerilor locali a crescut, se importa anumite lucruri fara a se adapta la specificul pietei romanesti", subliniaza trainerul.
Pentru ca un training sa fie eficient conteaza foarte mult atat calitatea programului, cat si a speakerului. Un trainer bun trebuie sa stie cum sa alterneze mo-mentele practice cu cele teoretice, dar si cand este momentul sa faca o gluma sau cand sa le capteze atentia cursantilor cu un mic joc. "Indiferent de tipul programului in care sunt implicat, cea mai mare dorinta pe care o am este sa ex