"Avem multe aeroporturi in Romania si ar trebui sa le valorificam. Infrastructura are un cuvant important de spus si cred ca adevarata dezvoltare a pietei hoteliere va incepe cand vor fi gata autostrazile", a spus Draghici, care este in prezent project manager in cadrul firmei de consultanta din domeniul hotelier Fivestar Hospitality.
Desi in ultimul timp mai multi hotelieri de pe piata au inregistrat scaderi ale gradului de ocupare, acest lucru fiind pus atat pe seama crizei internationale, cat si a cresterii concurentei, Draghici considera ca atata timp cat economia Romaniei va creste si numarul de nopti de cazare petrecute de turistii straini in Romania va fi mai mare.
"Intr-adevar, criza de pe piata imobiliara a afectat hotelierii, iar creditarea mai scumpa blocheaza unele investitii, dar per ansamblu piata va continua sa creasca", a spus el. Cel mai mare numar de camere noi va fi inregistrat, potrivit lui Drgaghici, pe segmentul de trei si patru stele.
"In urmatorii trei-patru ani capacitatea va creste cu 30% pe segmentul de trei si patru stele. Nu va mai exista competitie doar intre cinci stele sau patru stele, ci si segementele diferite se vor lupta pentru clienti. Hotelurile de patru stele vor incerca sa fure clientii de trei stele cu tarife mai competitive", a spus Draghici.
Anul acesta piata hoteliera din Capitala a luat un avans considerabil atat pe segementul de patru stele, prin deschiderea Rin Grand - cu o capacitate de 1.500 de camere, cat si pe segmentul de cinci stele odata ce a devenit operational hotelul Radisson SAS de pe Calea Victoriei. Totodata, o extindere importanta au avut si hotelurile Ramada, bifand mai multe locatii din tara, precum si Golden Tulip. Pe de alta parte nume importante precum Starwood, care opereaza brandurile Le Meridien sau Sheraton, si-au anuntat intentia de a afilia hoteluri pe plan local, in timp