Educarea pietei online din Romania si constientizarea importantei acestui mediu ar putea genera, in aproximativ 2-3 ani, o valoare a bugetelor de promovare pe Internet, ca pondere in totalul cheltuielilor de publicitate, echivalenta cu cea din Marea Britanie, a explicat, pentru Wall-Street, Marvin Liao, Global Sales Manager for Emerging markets Yahoo.
Cu toate ca in prezent doar 2% bugetele de promovare ale advertiserilor romani se indreapta spre online, Marvin Liao (foto) considera ca acest procent se va imbunatati considerabil in urmatorii ani.
“Sunt foarte entuziasmat de piata de publicitate online din Romania , e un mediu cu un potential urias de dezvoltare. Daca ma uit la alte piete din afara, precum cea din Marea Britanie, unde 15% din bugetele de promovare se duc spre online, si ma uit la noi, unde doar 2% din bugete se indreapta spre online, diferenta este destul de mare. Dar totodata daca vom incerca sa educam piata, sa vedem importanta online-ului, cred ca vom atinge nivelul din UK in 2-3 ani, fata de 5-6 ani”, spune Liao.
Acesta a estimat pentru 2008 o valoare a pietei de publicitate online de aproximativ 12-15 mil. dolari.
“Cand un advertiser va aprecia importanta reala a mediului online, vom asista la o crestere semnificativa a sumelor alocate pe segmentul online. Am vazut acest lucru intamplandu-se pe mai multe piete – Asia, America sau Europa de Vest. Se va intampla si in Romania”, declara Marvin Liao.
Cu un portofoliu care numara in prezent peste 100 de clienti, reprezentantul Yahoo! afirma ca printre obiectivele principale ale companiei pentru 2009 se numara maximizarea vanzarilor si a veniturilor, respectiv o cercetare aprofundata a audientelor. In plus, Liao a precizat ca se lucreaza in continuare la versiunea in limba romana a Yahoo!, fara a oferi insa detalii despre data la care va fi lansat acest proiect.
Roman