Delta, unul dintre cele mai mari holding-uri de pe piata din Serbia, cu afaceri estimate la 3 mld. euro anul acesta, a pus Romania pe lista extinderii sale in regiune, dupa ce a intrat anul trecut in Bulgaria printr-o achizitie
"Intrarea pe piata romaneasca face parte din planurile pe termen mediu (pentru urmatorii cinci ani) ale grupului nostru. In acest moment, prioritatea noastra o reprezinta pietele pe care activam deja, de aceea este prea devreme sa vorbim despre planuri concrete in Romania", a declarat pentru ZF Dragan Filipovic, CEO-ul Delta Maxi Group. Delta Maxi Group face parte din Delta Holding, cel mai mare business privat din Serbia, afacere detinuta de omul de afaceri Miroslav Miskovic, considerat cel mai bogat om din Serbia. Holdingul are activitati in retail, industria alimentara, agricultura, industria auto, real estate si brockeraj financiar. Delta Maxi Group, care reprezinta divizia de retail, domina in prezent comertul din Serbia, avand operationale peste 360 de magazine sub brandul Maxi, cu vanzari de 900 de milioane de euro in 2007. In ultimii ani, retailerul a investit in extinderea retelei pe pietele din Serbia, Muntenegru, Bosnia si Hertegovina, iar in anul 2007 a intrat in Bulgaria prin preluarea a 85% din compania care opera lantul de 11 supermarketuri Piccadilly. Pe piata romaneasca de retail cu dominanta alimentara, expansiunea agresiva a retelelor internationale de magazine nu a lasat spatiu suficient de dezvoltare antreprenorilor locali. Cele mai mari afaceri cu capital romanesc de pe piata locala de retail alimentar sunt grupul Pic, cu 4 hipermarketuri care au raportat anul trecut vanzari de circa 90 mil. euro, si Spar, o retea de supermarketuri cu vanzari de 38 mil. euro, dezvoltata la nivel local prin licenta de operare luata de la compania olandeza cu acelasi nume. Ambele companii sunt active doar la nivel local si nu au