Specialişti din Primăria Capitalei lucrează la megaproiectul lui Sorin Oprescu. Noul director de la Direcţia de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, Ion Dedu, dezvăluie pentru „Adevărul“ posibilul traseu al arterei suspendate. Edilul-şef al Bucureştiului nu renunţă la ideea unei autostrăzi suspendate care să decongestioneze traficul din Capitală.
În prezent, specialiştii din Primăria Generală analizează cele mai funcţionale rute, după modelul berlinez pe care l-au consultat cu ocazia recentei vizite a primarului Oprescu în Germania.
“Berlinul a avut iniţial o autostradă de 35-40 kilometri, pe care au denumit-o inelul Berlinului. Traficul, însă, s-a accentuat şi au ajuns la concluzia că autostrada nu îi mai ajuta cu nimic. Atunci au mai făcut un inel la 10 kilometri de centrul oraşului, o autostradă suspendată pe o zonă de vreo 5 km”, explică Ion Dedu, directorul Direcţiei de Transporturi şi Sistematizarea Circulaţiei din Primăria Capitalei.
Soluţie pentru giuleşteni
Potrivit lui Ion Dedu, specialiştii analizează acum problemele de circulaţie din zona cartierelor Militari şi Giuleşti, dificultăţi pe care construirea autostrăzii suspendate le-ar putea rezolva.
“Cei din Giuleşti nu mai au nicio cale de ieşire, iar în Militari tot traficul este ocupat pe linia lui 41. Toţi vor să se ducă spre zona de nord a Capitalei sau să vină de acolo. Însă problema ţine de terenuri, de ce poţi sau nu să demolezi, zona cu cale ferată putând să ne ofere ceva spaţiu, mai ales în zona lacurilor” mai spune Dedu.
Varianta cea mai viabilă din prezent este, în opinia directorului, ca strada suspendată să plece de la Drumul Naţional 1, intrarea din cartierul Băneasa, să treacă prin Roşu, Lacul Morii, cartierele Giuleşti şi Pajura şi să se oprească în Autostrada Bucureşti-Ploieşti.
2009, an p