Procentul alocat mediilor de comunicare online din totalul bugetelor de publicitate de pe piata locala ar putea atinge in urmatorii doi-trei ani un nivel similar cu cel atins pe pietele dezvoltate, estimeaza oficiali ai companiei americane Yahoo!, unul din cei mai mari jucatori din industria globala internet.
"Romania se numara printre cele mai promitatoare piete de publicitate online din Europa de Est, valoarea acestei piete ridicandu-se la aproximativ 12 milioane de dolari", a precizat Marvin Liao, director de vanzari pentru pietele emergente in cadrul Yahoo!.
In prezent, publicitatea online din statele emergente atrage doar 2% din sumele totale in dolari cheltuite in acest sector, comparativ cu peste 15% in Marea Britanie si 10% in Statele Unite.
"Ne asteptam ca in urmatorii 2-3 ani nivelul bugetului alocat publicitatii online sa atinga si in Romania pragul de 10%, similar pietelor din SUA sau Marea Britanie", a mai precizat Liao in cadrul unui eveniment desfasurat in decursul saptamanii trecute la Bucuresti.
Potrivit propriilor estimari, Yahoo! are o rata de penetrare a serviciilor in Romania peste media de 60% estimata la nivelul celorlalte piete emergente.
De asemenea, veniturile obtinute de Yahoo! din publicitatea online pe pietele emergente vor inregistra in urmatorii trei ani un ritm de crestere superior ratei de 30% consemnate la nivelul industriei, in conditiile in care numarul utilizatorilor internetului este in crestere, inclusiv prin intermediul telefoanelor mobile. Datele au fost furnizate la inceputul anului intr-un raport prezentat de catre conducerea Yahoo! investitorilor, acesta expunand de asemenea si strategia de dezvoltare a companiei pentru urmatorii trei ani.
Peste 130 de milioane de utilizatori internet folosesc serviciile Yahoo! pe pietele emergente din Asia de Sud-Est, India si America Latina si 500 de mil