Piata vopselelor de par s-a dovedit in ultimul timp a fi una dintre cele mai dinamice categorii din industria bunurilor de larg consum nealimentare, cu un avans de minim 15% anual. Cu o pondere destul de redusa in FMCG-ul nealimentar, vopselele sunt un teren pe care se lupta giganti precum P&G sau L'Oreal.
In 2007, categoria produselor de colorare a parului atingea 147,5 milioane de lei (peste 44 de milioane de euro), potrivit unui studiu al companiei de cercetare Nielsen, adica in jur de 6% din valoarea pietei cosmeticelor estimata de jucatorii din piata la 730 mil. euro.
Pentru acest an, jucatorii spun ca tendinta de crestere se va mentine, iar valoarea pietei vopselelor de par va ajunge la aproape 170 de milioane de lei (peste 47 de milioane de euro).
"Factorii care au contribuit la aceasta evolutie sunt atat extinderea targetului de varsta, cat si cresterea frecventei cu care femeile folosesc aceste produse. Pe langa faptul ca scade varsta de la care consumatoarele incep sa foloseasca produsele de colorare a parului, se simte si o schimbare, in sensul ca multe sunt mult mai atente la imaginea lor si apeleaza mai des la produse de infrumusetare", explica Monica Chemente, trade marketing manager in cadrul Papillon Laboratoires Cosmetiques, producatorul vopselei de par Loncolor, companie al carei profit in 2007 s-a ridicat la 0,2 milioane de euro. Producatorul Loncolor, care a rulat anul trecut afaceri de 19,8 milioane de lei (aproximativ 6 milioane de euro ), in crestere cu peste 15% fata de 2006, cand a raportat o cifra de afaceri de 16,5 milioane de lei (4,7 milioane de euro), a fost infiintat in 1992, actionarii companiei fiind persoane fizice israeliene cu cetatenie romana.
Cea mai mare pondere in afacerile Papillon Laboratoires Cosmetiques o au vopselele de par, dar cresterea companiei este sustinuta si de alte produse de intret