Criza nu a afectat bugetele de training ale companiilor, care continua sa investeasca 1% din cifra de afaceri in trainingul financiar al angajatilor.
Clientii companiei de training BPP Professional Education nu dau semne ca ar vrea sa scada volumul cursurilor pentru angajati din cauza crizei financiare, spun reprezentantii companiei.
"Fata de tarile Vestice, pe plan local procentul din cifra de afaceri pe care companiile il aloca, in medie, trainingului financiar este sub 1%. In strainatate, procentul pe care companiile il aloca trainingului in general se situeaza intre 3% si 5% din cifra de afaceri", explica Matilda Crossman, managing director al companiei de training BPP Professional Education, in Romania si Serbia, care adauga ca BPP a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri 1,2 mil. lire sterline (1,5 mil. euro). De asemenea, pentru anul acesta Crossman estimeaza o crestere de 30% a cifrei de afaceri.
Recent, compania a hotarat sa ofere clientilor sai traininguri prin care acestia sa inteleaga criza financiara de la nivel global. Sunt cursuri introductive de prezentare a fenomenului, spre exemplu introducere in sistemul bancar, dar si cursuri de prezentare a instrumentelor financiare care expun businessul la un nivel de risc ridicat.
"Din perspectiva discutiilor pe care le-am avut cu clientii, acestia raman optimisti si continua sa faca training cu angajatii lor, cel putin in ceea ce priveste angajatii talentati. Pe de alta parte, clientii nostri din Marea Britanie sunt putin mai speriati pentru ca acolo criza se resimte mai puternic", explica Crossman, care spune ca businessul BPP ar fi puternic lovit in cazul in care clientii ar inceta sa mai investeasca in training. Pe de alta parte, in opinia sa, daca o companie face o sincopa si renunta la training, chiar si timp de un an, efectele acestui lucru s-ar vedea in rezultatele fi