În ultimii doi ani, piaţa mondială a presei scrise a înregistrat un trend descendent, parte a unui proces de transformare a printului, care se reflectă în mod special în zona ziarelor de calitate. Nici România nu a făcut excepţie, ultimele date furnizate de BRAT (Biroul Român de Audit al Tirajelor) arată că toate cotidienele quality au cifre de vânzări mai mici comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
În ultimii doi ani, piaţa mondială a presei scrise a înregistrat un trend descendent, parte a unui proces de transformare a printului, care se reflectă în mod special în zona ziarelor de calitate. Nici România nu a făcut excepţie, ultimele date furnizate de BRAT (Biroul Român de Audit al Tirajelor) arată că toate cotidienele quality au cifre de vânzări mai mici comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Jurnalul Naţional este liderul ziarelor de calitate, la fel ca în ultimii patru ani şi jumătate, cu o medie de vânzări pe lunile aprilie, mai, iunie de 66.394 de exemplare. Astfel, Jurnalul Naţional a crescut constant în prima parte a lui 2008, diferenţa dintre aprilie şi iunie fiind de aproape 9.000 de exemplare (62.661 în aprilie, 65.276 în mai şi 71.245 în iunie). Jurnalul se distanţează de cel de-al doilea titlu din piaţa ziarelor de calitate, România liberă, care a avut o medie de 51.845 de exemplare vândute în aceeaşi perioadă.
ROCADĂ
Dacă până de curând locul secund al topului era ocupat de Evenimentul zilei, cifrele BRAT aduc o schimbare importantă în peisaj. România liberă a devansat ziarul editat de Ringier, care a căzut pe locul trei. Ziarul editat de Societatea "R" a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 51.845 de exemplare în perioada aprilie-iunie 2008, cu o medie de 53.838 în aprilie, una de 54.088 în mai şi una de 47.610 în iunie. Evenimentul zilei a raportat pentru perioad