Retele internationale din comertul alimentar vor sa deschida aproximativ 30 de supermarketuri si hipermarketuri in ultimul trimestru al anului, prin investitii de peste 400 de milioane de euro, pentru a recupera intarzierile de pana acum.
Cele mai mari zece retele de supermarketuri si hipermarketuri de pe piata locala au anuntat la inceputul anului ca se vor extinde in 2008 in aproximativ 50 de locatii noi. Dupa primele noua luni, 32 de locatii din cele vizate, adica peste jumatate din numarul total planificat pentru 2008, sunt inca pe lista de asteptare.
Retailerii evita sa anunte cu mult timp inainte datele inaugurarilor de magazine, pentru ca, de cele mai multe ori, aceste detalii se schimba in ultimul moment.
Lipsa muncitorilor calificati din constructii, dificultatile in recrutarea personalului din vanzari sau vremea nefavorabila se numara printre lucrurile care pot incetini expansiunea unui retailer.
Cel mai mult s-a extins in acest an reteaua de hipermarketuri cu politica de discount Kaufland, care a inaugurat de la inceputul lui 2008 si pana in prezent 5 unitati, ajungand astfel la 36 de locatii. Compania germana, parte a grupului Schwartz, va crea in acest an un numar total de 3.500 de joburi, fiind astfel cel mai mare angajator din retailul romanesc. La finele anului, reteaua va numara 42-43 de unitati, fata de 31 in 2007.
De altfel, inca de la inaugurarea primului magazin in Romania, in 2005, Kaufland s-a numarat printre cele mai dinamice retele de retail de pe piata locala. Acest lucru i-a adus anul trecut locul al doilea in clasamentul celor mai mari operatori de hipermarketuri, dupa valoarea vanzarilor, fiind devansat doar de compania franceza Carrefour.
La randul sau, Carrefour va atinge in acest an varful expansiunii sale din Romania, avand planificate in total 10-11 deschideri de magazine. Daca planurile vor